fredag, augusti 05, 2022

Jag har sagt det förr ...

.. och jag säger det igen: Varför har du så dålig smak?

Varje sommar, så gott som, är det fullständigt omöjligt att få tag i citronrån. Så'na som hör sommaren till. Sedan barndomen. 

Bleka vaniljvarianter finns. Choklad likaså, men inte i alla affärer. Vi vågade oss till och med på att köpa Coop:s vaniljrån. De höll aldrig på att ta slut, eftersom de var så totalt menlösa.

Nöjer du dig med bleksiktigheter? Jag inser förstås att citronrån från Göteborgskex aldrig efterfrågas. De flesta nöjer sig med blaharån, varför gourmetrånen aldrig når butikshyllorna. Och är det bara jag som kräver citronsmak på mina, så förstår jag att det är kört.

Skärpning!

*****

6 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske det går att köpa i Göteborg? Har du ingen kontakt där som kan köpa och langa iväg ett gäng till Luleå? ellem

Bert Bodin sa...

@ ellem

Men langning är ju olagligt.

Lena S sa...

Jag var tvungen att kolla på vår lokala ICA. Göteborgskex Jätten CITRONsmak. 250gr a 22:90 i onlinebutiken. Tja, välkommen hit. Utmärkt semesterstad. Kultur och Natur. Och Citronkex. Vad kan man mer begära? De allra vänligaste hälsningar Lena

Bert Bodin sa...

@ Lena S

Låter lockande. Tack för tips.

Anonym sa...

Underbart goda är dom! / Elisabet

Bert Bodin sa...

@ Elisabet

Frossa, du!