måndag, april 27, 2015

Klart?

Sedan snart ett halvår har den stått där, den enorma byggnadsställning som "prytt" vår innergård.

En balkong skulle byggas för ett av företagen i huset mittemot mitt.

Arbetet har pågått lite från och till, men stannade av helt oväntat för några veckor sedan. Inget hände. Det var tyst och lugnt.

Från min kaffekopp ser jag nu, hur det börjar jobbas igen. Balkongen är inte klar. Bland annat saknas räcke. Men byggnadsställningen monteras ner. Bit för bit langas delarna ner nivå för nivå.

 - Det är ett svartbygge, berättar plötsligt grannen. Det är därför det har stannat upp, fortsätter han.

Aha - Men det verkar ju helt otroligt, och jag har inte kunnat få uppgiften bekräftad. Men hur amatörmässig får man vara innan man börjar konstruera saker på utsidan av hus. Jag menar, med tanke på hur omkringboende påverkas. De som beställt jobbet är ett ingenjörsföretag. De borde väl veta vad som gäller. Och den där ställningen står till exempel mitt i vårt krusbärs- och hallonland. Kommer det att "renoveras"?

Hm!?


*****
Här ser du mer om bygget.

Och ännu mer.

Inga kommentarer: