måndag, oktober 31, 2016

Hur gör jag nu

Jag blev rekommenderad medicinsk bensin för att ta bort det supereffektiva klister som EKG-kontakter fästs med på kroppen. 

De flesta ställen har lyckats. Men så finns det några där ihärdigt skrubbande inte har någon effekt. Alltså medicinsk bensin fick det bli. Flaskans etikett beskriver precis det jag är ute efter.





Men så vred jag på flaskan och läste resten av samma etikett:
"Får inte komma i kontakt med ögonen, huden ...."
Räcker det att jag liksom håller flaskan intill kroppen med öppen kork, kanske. Ångorna, som också är farliga, enligt samma etikett, kanske fräter bort klistret, medan jag svimmar av dunsterna, eller av syrebrist för att jag inte vågar andas.

Snälla - Ge mig ett råd!

*****

10 kommentarer:

Anonym sa...

Ta bort det med hjälp av matolja.

Fru Nilsson

Bert Bodin sa...

Provat, fru Nilsson. Men tyvärr utan framgång.

annika sa...

Men jestanes, lämna tillbaka eländet! Du kan säkert skrubba dig med Scotch-Brite lite då och då under de närmaste månaderna...

Turtlan sa...

Ingen fara! Jättebra ta bort gamla tejprester med. Ta en bomullstuss eller en bit hushållspapper som du bollar till och fukta den med bensinen. Tussen behöver inte bli sjöblöt utan genomfuktig. Ja å så skrubbar du på klistret Gnor på det. Inte alls farligt! Tvätta med lite två och vatten efteråt. Huden kanbli lite röd men det beror snarare på skrubbandet.

Använt många gånger av mig och (hittills) har alla patienter överlevt och även jag själv! Du behöver ju inte sniffa på ångorna.

Tacksam återrapportering.
Hälsningar Sjuksköterskan i söder.

Turtlan sa...

PS i det här fallet hade det varit bra att inte läsa det finstilta.....

Bert Bodin sa...

Svinto, kanske?

Bert Bodin sa...

Det är ungefär som när man läser bipacksedeln till någon medicin. Man blir ju skräckslagen.

Anta Snaque sa...

Det där klistret kan vara sååå envist. Jag brukar dutta om och om igen med själva EKG-kontaktplattan. Har man tur så kan klistret på den ta bort det på kroppen. Annars gör likadant med packtejp. Testa också med att "rulla" bort klistret med handen. Lycka till!

Anonym sa...

Svinto är inte dumt - kör på!

Bert Bodin sa...

Fast det blir nog så att jag trotsar varningarna på flaskan den här gången.