tisdag, oktober 25, 2016

Nygammalt - eller tvärtom

 - Vad är det för musik ni spelar. Jag frågar Anna, som är den som serverar mig idag.
 - Ja, inte vet jag, svarar hon. Men den här låten tycker jag om.
 - Det förstår jag. Den är ju gammal.
 - Va. Gammal? Så gammal kan den väl inte vara. Förresten, nu kommer jag ihåg. Det är Miss Li, som sjunger.
 - Jaha, sa jag. Men låten är från 1969, sa jag tvärsäkert.
 - Nähä!
 - Joho. Här kommer natten, skriven av Pugh Rogefeldt. Den var bra redan då.
 - 1969 ... Herregud, så gammal. Då var ju knappt ens mamma född.
 - Nä - men jag var tjugo och hade bra smak redan då.
 - Tydligen, sa Anna.

*****

4 kommentarer:

christel sa...

Köpte skivan "ja d ä de" eller något.
Älskade alla låtarna på den och gör det fortfarande.

Bert Bodin sa...

Korrekt smak där, Christel!

annikabryn sa...

"Här kommer natten"... skrev inte Bernt Staf en sådan låt?

Bert Bodin sa...

Inte vad jag vet. Här är resultat av sökning på titeln i Wiki:
https://sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%A4r_kommer_natten?wprov=sfla1