lördag, oktober 08, 2016

Snart väntar ...

.. en skön bastu.

Det känner vi att vi är värda. Det var inte bara vägarbete som väntade oss idag, utan även en del annat höstpyssel. Vi inser att möblerna på Pation Väst, har alla anledning att få vintersemester nu. Gräsklipparen demonteras också och vitala delar får tillbringa vintern i förrådet hemma i stan. Det gäller även skottkärrehjulet, som vi tror mår illa av 30 minusgrader.

Assisterar även grannen som håller på att anlägga något ute i vattnet. Även om jag frågar vad det ska bli förstår jag inte riktigt, men han slår ner rätt grova stockar i botten på grundvattnet. Hans slägga är lite för vek, för lätt, varför jag går hem och hämtar en rejäl sak, som jag lånar honom. Den fungerar tydligen bättre, för han blir så trött efter ett tag att hustrun tar över.

Det blir nog bra till slut.


*****

4 kommentarer:

KulTur i Natur - Tony sa...

I år verkar det inte skilja mycket mellan söder och norr i hur långt hösten kommit. Här i Borås ser det ungefär ut som på dina bilder, något mer gräsklippande blir det troligtvis inte, det verkar ha avstannat nu. Fast med gräsklipparen och skottkärran görs inte så mycket för några 30 minus blir det nog inte här nere. Däremot provstartade jag snöslungan för någon vecka sedan, den gick igång på första draget :-)

Bert Bodin sa...

Bra! Då är du redo för vargavintern. ;-)

Elisabet. sa...

Ja, det ser verkligen likadant ut här. Oj, så skönt med den här ljuvliga hösten som ju onekligen kommer att förkorta vintern rejält.

Bert Bodin sa...

Hösten är skön.