tisdag, oktober 18, 2016

Oinspirerad

Idag kände jag mig oengagerad, oinspirerad och overksam. Men sådana dagar måste ju också få finnas. Efter morgonens däckbyte (på däckhotell) blev inte mycket gjort. Åtminstone inte fram till lunch, då f.d. kollega Rigmor ville ha sällskap. Kul att få lite uppdatering om vad som händer på ens gamla jobb. Gamla och gamla, förresten ... Jag slutade ju sista juni. Det blev prat om resor. Några kolleger har varit på studieresa till Oslo.

Det är längesedan jag besökte den stan. Kollegerna var förtjusta. Vad jag kan förstå har det hänt mycket där och stan har blivit livligare och trevligare.

En avspänd eftermiddag. Promenad i det trista vädret. Ett molnlock ligger stadigt parkerat sedan snart en vecka, men det känns som en månad. Ger inte någon längtan till någon längre runda. Det fick bli en tupplur hemma på soffan, varvat med läsning.

Men sedan blev det lite livligare. Svåger Staffan fyller 75 och måste förstås firas. Det blir kalas. Tårtkalas. Prat, skratt, mera prat, minnen, sorg och glädje. Och massor med hembakt.

Nu "fyrkantig" hemma igen.

*****

Inga kommentarer: