måndag, november 14, 2016

Aldrig

Vem fasen äter lösgodis? Nyheten kom i slutet av förra veckan och bidrog till min sedan länge starka aversion mot företeelsen.

För jag tänker på alla som kanske går där och tjuvsmakar; ungar och vuxna.
Sedan vet vi ju att godis är det som vi minst behöver få i oss. Socker och avfall från bland annat djurhudar. Det har jag insett sedan länge.

Jag har aldrig köpt, eller tänkt köpa. Inte heller kommer någon att se mig gräva i de där lådorna om min hjärna fortsätter att fungera som det är menat.

Aldrig.



*****

2 kommentarer:

Eva Nygren sa...

Det ska jag tänka på nästa gång jag köper lösgodis (händer sällan). Men minns du när lösgodiset kom? Det var en jättegrej! Nästan som du-reformen (nästan).

Bert Bodin sa...

Ledsen. Men jag kan inte säga när lösgodiset frälste Sverige. Däremot du-reformen. Säeskilt kommer jag ihåg när rektorn i min kirunaskola i högtalarna lade bort titlarna med elever och lärare. Jag gick 2:a året på Handelsgymnasiet. Det var stort då.