onsdag, november 23, 2016

Jag lovade ju ...

.. att återkomma och berätta vad som hände, när jag ifrågasatte ComHem för någon vecka sedan.

Såhär blev det:

FRÅGA 2016-11-17 15:40

Angående: Frågor om abonnemang och adresser -> Övriga frågor om abonnemang/adress

Hej! Jag bor i Luleå och har TV-bas i min bostadsrätt. Mer behöver jag inte. För att få digital signal var jag tvungen skaffa ett kort, för vilket jag betalar 179 kronor i månaden.
I mitt fritidshus (med vanlig antenn), får jag digital och HD till priset av TV-avgiften.
Så ... Vad betalar jag för hos er, egentligen?

Jag vill ha ett riktigt svar med motivering. Inget säljsnack.

Med vänlig hälsning
Bert Bodin
Luleå
bert.bodin@telia.com

SVAR 2016-11-17 17:43

Hej!

Du betalar för att paket på Tv som innehåller baskanalerna i Digital form vilket dagens tv apparater är gjorda för.
Det analoga utbudet som finns i föreningen är ett gammalt utbud som togs fram när tjock tv var aktuellt.
Om man vill nyttja sin platt tv till fullo så skall man betala för digital Tv.
Om du inte betalar för Tv Bas så får man in dom fria digitala kanalerna som du får in i ditt fritidshus.

Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
Jerry Svedin
Box 43
871 21 HÄRNÖSAND
Tel direkt: 90 222
Fax: 020-55 44 11
kundservice@comhem.com
www.comhem.se

-----

Tack för svar.

Förstår jag det rätt att jag kunde ha fått ex.vis SVT digitalt och i HD, utan TV--bas?
Ursäkta, men det borde jag väl i så fall ha upptäckt, när jag "installerade" TV:n. Det kan jag säga att det gick inte att få in någon digital kanal.

Mvh
Bert

SVAR 2016-11-18 08:12

Hej!

Har du en såkallad platt-tv så kan du få in några enstaka kanaler digitalt men ej i HD. Till exempel Svt1 och Svt2.

Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
Annika Östman
Box 43
871 21 HÄRNÖSAND
Tel direkt: 90 222

-----

Tack för ditt senaste svar.

Kan bara konstatera att ComHem tar betalt för en tjänst som jag får utan extra kostnad i mitt fritidshus.

Mvh
Bert Bodin

----------------------------------------------------------------------------------------------

Därefter har jag inte hört av dem.
*****

Inga kommentarer: