torsdag, november 17, 2016

Väntar ivrigt

Länge har jag irriterat mig på att jag till ComHem betalar extra 179 kronor per månad (förutom den lagstadgade TV-avgiften till staten, förstås) för att få digital signal från TV-uttaget. I stugan på Rånlandet får jag samma kvalitet, och nästan lite bättre, till och med, bara genom att ansluta TV:n till mitt antennuttag som går till takantennen. Jo, bilden är faktiskt något skarpare där än hemma i stan.

Idag tröt mitt tålamod, eller rättare sagt, kom jag på att jag ska skriva och fråga, vad det är jag egentligen betalar för. Alltså ett mejl till ComHem.
Hej! Jag bor i Luleå och har TV-bas i min bostadsrätt. Mer behöver jag inte. För att få digital signal var jag tvungen skaffa ett kort, för vilket jag betalar 179 kronor i månaden.
I mitt fritidshus (med vanlig antenn), får jag digital och HD till priset av TV-avgiften.
Så ... Vad betalar jag för hos er, egentligen?

Jag vill ha ett riktigt svar med motivering. Inget säljsnack.

Med vänlig hälsning
Bert Bodin
Luleå
Det ska bli intressant att se det svaret.
Om det kommer.

*****

2 kommentarer:

Babsan sa...

Svaret lär dröja.....om du får något.Intressant

Bert Bodin sa...

Lovar att berätta.