onsdag, november 23, 2016

- Får hon ...

.. komma och hälsa?
En dam på andra sidan gatan går med en stor vacker hund, som visar intresse för mig. Den söker min ögonkontakt, trots att det är 15 meter emellan oss.
 - Det går jättefint, svarar jag, och hunden börjar gå över med damen i släptåg.
En stor och kraftig spets av arten Akita inu. Ursprungligen japansk. Oändligt robust och så snäll, så snäll.

Bild från http://revsoe.dk/index.html
Jag gillar ju hundar, så jag klappar gärna om den. Den njuuuuter av att bli ompysslad, klappad och kliad.
 - Hur gammal är hon, frågar jag.
 - Elva år. Och hon är så förtjust i människor. Det här är den största spetshunden och jag tror att hon är en av två här i stan.
Den är så charmig att man knappt kan sluta. Stor och vacker.

Men snart vill den gå vidare och vi skiljs.

*****

Inga kommentarer: