söndag, april 26, 2020

Vissa saker ...

.. kan man i alla fall syssla med. Med rätt inspiration kan man till exempel börja röja i perennrabatten. Den som varje vårvinter tinar fram och ser ut som en katastrof, där någonting aldrig någonsin kan tänkas spira.

Bilden är tagen när jag fixat den bortre fjärdedelen någotsånär, då en vass vind och hagelskur fick mig att tänka till. Jag kan fortsätta en annan dag.





Jag vet ju att den snart ser ut såhär i alla fall.


Dessutom hade jag inte obegränsat med tid, eftersom jag också deltog i ett styrelsemöte i samfälligheten. Sammanträdet förlades utomhus, förstås. Med iakttagande av avstånd, förstås. Och med avslutande kaffe, förstås.

Foto: Benke, som också ingår i styrelsen.

*****

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Härliga bilder och vacker rabatt! Vilket kungsljus, för det är det väl? Frodigt och fint. Vår söderrabatt börjar ta sig nu .., lavendeln får jag nog byta ut, den är så träig och rent ut enbarmlig, men det går ju att åtgärda, även om det tar något år eller två innan den är så prunkande som dom nyare. Och vi har tre klematis på samma vägg, hjälp, dom drar iväg säkert 2 dm per dag!

Bert Bodin sa...

@ Elisabet

Det du tror är kungsljus är inte det, utan Ligularia. Typisk rabattväxt i Norrbotten. Ofta mer än två meter hög.

Clematis har jag provat. Men utan framgång hittills. Trots att det finns flera sorter som passar här i norr.