onsdag, maj 18, 2022

Nu har jag lagt mig ...

.. i igen. Vi sover med balkongdörr öppen mot den inglasade balkongen, för att få svalt i sovrummet. De här kvarteren är väldigt tysta kvälls- och nattetid, så det är inga störande inslag utifrån. För det mesta, alltså.

Men så har det återigen börjat hända att lokaltrafikens bussar ställer sig precis nedanför vår balkong. Inte mitt i natten, men dagtid och idag väldigt tidigt. Jag blev tvungen att skriva ett mejl.

Hej.

Jag har tidigare påpekat detta för något år sedan. Men nu verkar det hända igen. Era bussar använder gatan utanför våra balkonger som uppställningsplats. Det vore väl kanske möjligt, men Stationsgatan är rätt smal. Dessutom står bussarna på tomgång, vilket är förbjudet.
 
I morse stod en buss och skickade ut avgaser nedanför vår balkong i närmare en kvart. Detta klockan 0630 ungefär. Vi sover gärna med balkongdörr på glänt. Inte så kul, alltså.  

Bifogar bild. Det är cirka 4 meter ner till bussen.

 

Tacksam om ni kan informera era förare om detta. 

Med vänlig hälsning

 Bert Bodin

------

Ett snabbt svar kom.

Hej Bert,

Tack för ditt mail.
Jag tar det här vidare till trafikchefen för hans åtgärd.


Mvh David

-----

Så har man gjort en samhällsinsats igen. 

 *****

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Snabbt svar. Sådant uppskattas.

Bert Bodin sa...

@ Elisabet

...men alltför sällsynt, tyvärr.