onsdag, juni 15, 2022

Nu verkar det bli ...

.. en så'n där dag igen då inget händer. Överhuvudtaget. Ibland blir det ju så, när man inte har några fasta punkter som ska klaras av. Ingen frisör, tandläkare, eller ens lunch på stan. Nej - inget händer. 

Men sedan börjar man kanske att dissekera dagen. Jo - jag steg ju upp, som vanligt och åt frukost. Efter dusch sprang jag runt kvarteret till optikern för att justera mina nya glasögon. Den ena skalmen var lite felställd. Det fixades förstås på 3 minuter. 

När jag nu ändå var ute, så gick jag en runda i centrum. Bor man på tröskeln till ett antal gallerior finns det ju alltid något att titta på. Men det första jag träffar på är granne Lennart som sitter i solen på en bänk och pratar med granne Siv, som bor vägg i vägg med oss, nästan. Det blev ju förstås en massa snack om världens tillstånd, Sveriges olika "kaoserier"; Riksdagen i röra , flygplatser i förfall. Med mera, med mera. 

 - Ska politiska vildar bestämma över oss. Vad är det för demokrati, frågar Lennart.
 - Nej, säger jag. Det blir ju en sorts diktatur.
 
Jag går vidare lite planlöst och träffar inga fler bekanta, vilket är lite ovanligt. Hemma igen läser jag tidningarna lite mer ordentligt, innan det blir dags för lunch, mer läsning, och så småningom fika på stan, som följs av 10 minuters tupplur hemma på soffan. Därefter Vetenskapens värld från i måndags, som handlar - just det - om sömn och dess betydelse. Den där tuppluren är bra.
 
Ja - sen är det väl inget mer. Bara gå och vänta på middagen. 

*****

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ja men ... så där är det ibland. Det får gå ...

Elisabet. sa...

Rena kaoset vad gäller det politiska just nu. Man skäms å deras vägnar. Och oskicket med politiska vildar är ju helt galet.

Bert Bodin sa...

@ Elisabet

Ja, man undrar hur det ska bli efter valet.

Babsan sa...

Första gången jag tvivlar på mitt parti ,känns svårt

Bert Bodin sa...

@ Babsan

Kanske är det bra att fundera lite. Det är rörigt nu.

Gunnel sa...

Tycker att media ägnar allt för mycket tid åt denna politiska vilde. Nu må man väl se till att den som blir politisk vilde direkt får lämna sin plats.

Bert Bodin sa...

Gunnel

Ja - vildarna kommer ju inte att finnas med på någon röstsedel för något parti, så då försvinner de väl automatiskt.