onsdag, mars 04, 2015

Idag ...

.. är det lite snurrigare än vanligt på jobbet.
 
Själv är jag inte drabbad, eftersom jag inte har direkt kundkontakt numera. Men det lyste rött på telefonerna hos mina kolleger. Åtminstone tidvis.
 
Det gäller strejken bland Norwegians piloter, och de hemskickade (s.k. permitterade) i kabinpersonalen. Allt flyg inom Skandinavien inställt, heter det på ett ställe. Två flyg ska gå från Stockholm till Luleå, sägs på ett annat.
 
Där sitter resebyrån mitt emellan och vet varken ut eller in. Kunderna vill att vi ska veta.
 
Själv gick jag in strax efter klockan åtta, för att informera mig om läget.
 
De jobbar bra med givna förutsättningar.
 
Och eftersom jag egentligen inte ska jobba onsdagar, drog jag mig stillsamt tillbaka för att återkomma imorgon.
 
*****

Inga kommentarer: