lördag, mars 07, 2015

Slöhelg i kvadrat

Ledig dag igår. Och ändå after work med, i och för sig arbetande vänner. Det funkade.

När en av dessa vänner dessutom bjöd oss på middag på Roasters, blev ju inte fredagskvällen sämre. Vi åt kantarelltoast, som sedan följdes av hjortfilé. Gott vin därtill. Espresso och chokladtryffel hann vi också med innan vi gick hemåt.

Idag har jag varit rätt slö. Vädret inbjuder inte till några uteaktiviteter. Den här vintern blir nog den sämsta jag har varit med om i hela mitt liv. Jag ljuger inte. Uruslaste vintern på 65 år. Skamligt dålig. Som ett enda långt bakslag, till de fåtal fina veckor vi hade i januari.

Jo - Det blev en tur för att inhandla ny bäddmadrass. Den gamla förolyckades ju härom dagen. Passade också på att köpa fågelfrön. På rea! Det har nog inte hänt förr. Men nu var det plötsligt halva priset, vilket är välkommet. Det går ju åt en hel del.

Och vet du vad? Ikväll är vi bjudna på middag.

Just det!

*****

2 kommentarer:

Jan S sa...

Frågan är om inte förra vintern var om möjligt ännu sämre.
En exakt kopia av årets, men utan snö.

Bert Bodin sa...

Rätt! Konstaterade just att den meteorologiska våren inleddes den 25 februari i år.

Det flesta verkar helt obrydda. Det skrämmer mig.