onsdag, januari 03, 2024

Lugnt ...

.. på stan. Minus 33.


*****

5 kommentarer:

Monet sa...

Fy katten vad kallt! Det där har jag inte ens kläder för - vet inte vad jag skulle sätta på mig för byxor - bor ju liksom inte i långkalsonglandskap!

Bert Bodin sa...

@Monet

Men idag är det bara -29,6. 🙃😉

Monet sa...

Minus 9 här i Djursholm. Vid vattnet. Strålande sol, sakta fallande snöflingor i ett lagom och vackert snölandskap. Plogat och sandat och med många människor ute på promenad eller skidturer på närliggande golfbanan. Vi håller oss inne dock men har ändå prövat de nya svindyra Icebugskorna - i vår ålder riskerar man inte fall i onödan!

Monet sa...

Men min skånefamilj har det desto värre. Minns med fasa den hemska skånevintrarna med fuktig kyla in i märgen och de ”fykande” igensnöade landskapet. Plus eviga infektioner . Så fort jag flyttade till Stockholm och upplevde 60-talets kalla vintrar gick alla bihåleinflammationer och halsflussar över och har aldrig återkommit!

Bert Bodin sa...

@Monet

Mellan 5 och 10 minusgrader är idealiskt för trivsamma promenader. Icebugs är bra. Används även här ibland.

Ja - Skåne verkar vara ett bekymmer när det gäller vintrar. Ibland i alla fall.