lördag, januari 27, 2024

Överraskande

Ungdomar och unga vuxna tänker man ju inte ska vara intresserade av t.ex. tablå-TV. Vana som de verkar vara, att bara ägna sig åt digitala och abonnerade tjänster.

Men nu läser jag i både tidskriften Filter och Vi att det delvis går åt ett annat håll. Kul, tycker jag. Håller vi på att bli 'överdigitaliserade'. Mättade, kanske?

På ett kafé i Stockholm har man gemensam lösning av Melodikrysset. Förfest med På spåret innan man går ut i nöjessvängen är ett annat exempel. Fler varianter finns.

En ny generation håller alltså på att 'mysa in sig' i de vanor som äldre personer hittills varit majoritet i. 

Man kanske inte är så töntig ändå. Inte för att jag löser Melodikrysset. Det tycker jag är lite passé. Något som mina föräldrar ägnade sig åt. Jag har svårare kryss att ta tag i.

*****

2 kommentarer:

Babsan sa...

Finns hopp.

Bert Bodin sa...

@Babsan

Precis vad jag tänker.