måndag, januari 22, 2024

Räddade Polisen ...

.. från att bli insnöad, när jag besökte dem för att hämta mitt nya pass. En ytterdörr stod och svajade i öppet tillstånd, och då passade skånevintern på att tränga sig in i vestibulen. En sån där känslig dörr som någon hade 'automatöppnat' och som inte klarade av att stänga sig själv. Det behövde röjas.
Kvinnan i receptionen tackade för att jag uppmärksammat dem på problemet, och skulle kalla på vaktmästare. Det hade snöat in en hel del där i farstun.

Jag borde ha fått mitt pass gratis, tycker jag, där jag traskar hemåt i blötsnöyran.

På ICA funkade dock dörrarna.

*****

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Snö hos er och regn här. Men just nu bara blåst.

Babsan sa...

Vi har lika väder här oerhört trist

Bert Bodin sa...

@Elisabet

Snö var nog lite tveksamt. Regn ingick tidvis.

Bert Bodin sa...

@Babsan

Konstigt väder. -36 i förra vecka. +1 idag.