torsdag, januari 25, 2024

Torbjörn och Mona ...

.. kom ut i väntrummet och hämtade mig före avtalad tid. Jag hade ju checkat in via SMS, som man gör nuförtiden, så de visste väl att jag var här.

Det var dags att operera bort den lilla skavanken på mitt huvud. Ett litet sår, som aldrig ville läka och som en hudläkare tagit en biopsi från i början av november. Nu var det dags att göra något mer definitivt.

I min tankevärld hade jag föreställt mig en så kallad kryobehandling, där man fryser bort hudförändring, snabbt och elegant. 


Men så blev det inte. Det blev kirurgi. Lokalbedövning och skalpell. Och efterverkningarna blev ju förstås därefter. Tur att det är vinter, för då kan jag ju ha mössa på mig. Synd att det inte är påsk, för då hade jag struntat i mössan. Ser ju ut som en påskkärring.

I två dygn ska jag ha den där kompressen under den glamorösa 'bandanan'. Därefter behöver jag bara det plåster som sitter direkt på såret. Den 12 februari får jag ta stygnen, så då får vi se hur det ser ut då.

Tack till Torbjörn och Mona, som var så roliga och pratsamma under hela operationen. Vi hade rätt kul, faktiskt.

 

*****

4 kommentarer:

Babsan sa...

Hoppas att du inte har för mycket besvär efter ingreppet.Trevlig hels

Bert Bodin sa...

@Babsan

Tack!

Lite huvudvärk bara.

Åke sa...

Oj det ger mig rysningar som prenumererat på operationsbordet ett tag nu. Krya på dig.

Bert Bodin sa...

@Åke

Tacka! Det känns bra nu.