fredag, september 26, 2014

Vägs ände

Nog har det väl gått lite väl långt nu med hysterin kring våra mobiltelefoner. Se bara på exemplet nedan. Man bör enligt annonsören byta varje år, för att känna sig .... Ja, vadå? Trygg med sin nalle, sin snuttefilt, sin statuspryl.

Tala om otrygghet. Själv har jag en fyra år gammal, väl fungerande apparat, som tar utmärkta bilder, dessutom. Och jag vill helst inte behöva byta, förrän den eventuellt går hädan. Varför skulle jag det?

Den fåne som annonseras här nedan lanserades idag, tydligen, och blev till och med föremål för ett litet reportage i lokalradion. Det visar sig att folk har köat hela natten utanför en butik, för att försäkra sig om att inte vara utan den nya fånen en endaste sekund senare än kompisen, grannen eller kollegan.
 - Det har blivit tradition, sa en intervjuad.

Jojo - Sen har vi ju Hellowiiiiiin också.

Vakna!

Annonsen är något justerad.
*****

Läs även andra bloggares åsikter om ,


6 kommentarer:

  1. Anonym19:46

    Håller med dig! ellem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Människans konsumtionshysteri har verkligen tagit in på vägar, som förmodligen slutar vid ett stup. Eller med en hård smäll mot ett stoppblock.

      Radera
  2. Gillar din annonsredigering skarpt 😊

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack V. Kanske skulle man bli reklamare. ;-)

      Radera
  3. Stackars hjärntvättade människor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Knapsu: Ja - Visst är det sorgligt. Och ändå påpekar de flesta att de ALLS, PÅ INGA VILLKOR, påverkas av reklam, dataspel etc.

      Det tycker jag är ännu märkligare. Egentligen.

      Radera

Välkommen att kommentera.