.. att vara trogen kund.
Idag, när jag traskat iväg i vackervädret för att besöka frisören, fick jag förstås också betala för mig, och boka ny tid om sex veckor.
Siw, som min frisör heter sa åt mig att vänta en stund när vi var klar och jag skulle säga hej.
Hon försvann till de bakre regionerna, men kom snart tillbaka.
- Du är så trogen kund. Jag tänkte att du skulle få en liten present.
På disken stod en kartong med fyra Orreforsglas.
- Men tack, sa ja glatt överraskad.
I huset intill finns ett av de två kontor där min tidigare arbetsgivare NEX Resebyrå huserar.
Givetvis gick jag dit och hälsade på mina gamla kamrater. Där var det lite dämpad stämning. Mycket jobb förväntas de kommande dagarna. Det är ju risk för strejk bland SAS-piloterna.
- Jo, sa jag. Det är det vanliga vårtecknet. SAS-piloterna visar missnöje.
Så har det varit i långa tider, just precis den här tiden på året.
Om ni visste hur mycket extrajobb det blir för resebyråfolk då. Oj oj.
Men fika fick jag. Med glass och fruktsallad, förutom roliga samtal förstås.
Nu gäller det bara att fixa lite champagne. Till de nya glasen.
*****