onsdag, december 25, 2019

Inte dumt

Detta med att byta mobil är rätt ångestskapande. Det är en del möda med att, så att säga inreda den. Få den så lätt att använda som den gamla. Ta bort märkliga automatiska hyss som tillverkarna tycker att man ska ha. Det gäller ofta ljudeffekter. Klingeliklong klingeliklang dingelidong, när man startar telefonen på morgonen. Just det - startar! För man stänger ju av den nattetid, såklart.

Men det är inte ofta som man slingrar sig genom tillverkarens (o)logiska vindlingar och hittar rätt avstängningsknapp. Eller för den delen - igångsättningsdito, vid behov.

Jag har Telia som leverantör när det gäller såväl telefoni som TV. På deras butik här i stan finns en skara oerhört duktiga och oerhört skickliga ungdomar som kan sina produkter, och kan ta fram en översikt på hela vårt förhållande för att göra en bedömning för framtida samliv.

Så kunde jag nu få köpa en Samsung 10 för halva priset, ja till och med mindre. 4100 kronor inklusive några små tillbehör.

Och då blir man ju lite extra glad när jag idag läser vidstående spalt i Telia mobils app.

Så nu blir det upp till bevis.
Hmm?!

*****



3 kommentarer:

Anna Pettersson, Telia Kundservice sa...

Tjena Bert!

Allt som är värt här i livet kommer med lite spänning. Eller? :)
Att byta mobil är absolut en resa och jag hoppas det gick utmärkt.

Härligt ändå att höra om mina kollegor i butiken och hur fantastiska de är. De är redo att hjälpa igen om det behövs.

Vi finns på Facbook också om det är ett forum du känner dig bekväm med. Knacka på hos oss där om du har någon fundering. :)

Hoppas du ska trivas med din nya leksak och ha en god fortsättning på julen!

Mvh//Anna Pettersson, Telia Kundservice

Bert Bodin sa...

@Anna Pettersson

Tack. Detsamma önskar jag dig.

Anna Pettersson, Telia Kundservice sa...

Tack! :D

//Anna