lördag, januari 08, 2022

Chansning

Jag är generös och tillmötesgående. Han får en ny chans herr Nesbö. Den där Törst fick jag slutligen lägga åt sidan. Så rörig. Så mycket folk. Nya namn dök upp undan för undan. Allt blev en enda "gröt". Och när mysteriet verkade löst, efter 420 sidor, men fortfarande 180 sidor var kvar, så blev det ännu mer frustrerande. Jag fattade inget, till slut. Och så dök det upp nya namn igen. 

Näe - den får gå tillbaka till husets bibliotek, där jag fann den. 

Men som sagt, en ny chans ska han få. Nesbös Sonen har rekommenderats av en känd bloggarprofil.

Då får man väl lita på det. 


 

 

 

 

 

 

 

 

*****

4 kommentarer:

Babsan sa...

Inte någon av dessa böcker tilltalade mig

Bert Bodin sa...

@ Babsan

Åhå - se där. Och ändå är denna författare så lovordad.

Babsan sa...

Hans böcker om Harry Hole är lysande

Bert Bodin sa...

@ Babsan

Nu blir jag förvirrad.

I "Törst" är han ju med. I "Sonen" har han dock inte dykt upp ännu.