lördag, februari 06, 2016

Före elvakaffet ...

.. - du vet, det som hos oss alltid serveras halv ett, går vi stora rundan i skogen. Den utvidgas till en tur på havet.

Gråmulet och väntan på snö. Det behövs. Vi har inte ens linjaldjupt, och på sina ställen sticker blåbärsriset upp och förfryser topparna.

Hemmavid bär Benke in ved. Jag tänkte slå mig ned på ljugarbänken vid stenpartiet och titta på,  men ångrar mig.

Gör en snöängel istället. Det var länge se'n sist.

Ner mot havet
Kommer du ihåg perstorpsplattan Virrvarr?
Det märkliga vintervädret har ställt till det. Isen har brutits upp mitt ute på fjärden på grund av ovanligt stora skillnader i havsnivån. 
Den ser mjuk ut, men ljugarbänken får vara....
... till förmån för Rånlandets snyggaste snöängel.

*****

2 kommentarer:

Kersti sa...

Bra tid för 11 kaffet. Här finns inte en gnutta snö att göra änglar med, allt har töat bort och nu är det rena höstvädret. Trist och smutsigt.

Bert Bodin sa...

Jag skulle nog inte stå ut med snöfria vintrar. Jobbade ett par år på 80-talet i Stockholm. De vintrar jag var där var det mycket snö, hör och häpna.