måndag, februari 15, 2016

Jag - en fegis

Häromdagen uttryckte jag en önskan om att få åka kana i den isborg, som kommunen byggt nere vid Södra hamnen. Avundsjuk på alla mammor och pappor, som gladdes minst lika mycket som telningarna över de långa och snabba kanorna.

Men inte kunde ju jag ge mig upp där för att "leka". Man har ju vissa hämningar. Men jag tänkte att jag skulle kanske smyga dit någon kväll, för att se om jag kunde vara ensam där. Dessutom var jag nyfiken på hur borgen ser ut när mörkret råder.

Sagt och gjort. Igår kväll gjorde jag ett försök. Det misslyckades skändligen. För trots den sena timman, var verksamheten i full gång. Så jag fick återigen nöja mig med att fotografera. Och filma.

Titta gärna på videoklippet, så att du inte missar finesserna.




*****

6 kommentarer:

christel sa...

Åh, sugen på att komma upp och ta en tur med dig i den banan.
Är man två delar man ju på "skämset" :)

Bert Bodin sa...

Bra idé! Välkommen.

Ruta Ett sa...

Att du kunde hålla dig!....Så fräckt med belysningen!

Bert Bodin sa...

Hm! Får nog prova gå dit ännu senare någon kväll.

Ruta Ett sa...

Ja, det är väl inte försent! Skärpning anbefalles! OCH bildbevis!

Bert Bodin sa...

När man minst anar det .....