måndag, oktober 10, 2022

Inte allt

Den lugna förmiddagen hade ju flera inslag. 

Glömde nämna att jag tog kontakt med Diös fastigheter också för att se till att de skulle byta ut flaggan på Folksamhuset. 

 - Den hänger som en trasa och är på väg att gå upp i smådelar, skrev jag i ett mejl.

Det kom svar, med ett tack nästan omgående. Så nu blir väl det fixat också. 

(Jag har ju systersonsonen Kalle, som jobbar där, så de brukar sköta sig.)
 

Nu sitter jag här och funderar på att jag ska anmäla en firma för språkfel också. 

 - Men vad gör du hela dagarna, Bert? 
Klassisk fråga från någon som jobbar och inte förstår.

Gissa, säger jag!

*****

2 kommentarer:

Annika B sa...

Håller helt med! Såvida det inte ÄR ett helt gäng centra...

Bert Bodin sa...

@ Annika B

Nej. Jag har kollat det där företaget och det är bara ett.