måndag, oktober 24, 2022

Kalla mig ...

.. modig. Men idag lät jag en tredje frisör försöka sig på min kalufs sedan i juni, då min "ordinarie" gick i pension efter att jag anlitat henne i 45 år.

Jag har varit lite halvnöjd hittills  men idag kändes det mer rätt, efter att jag vågat mig in på salongen som ligger en trappa ner i huset där vi bor. Det har inte varit aktuellt hittills eftersom jag trott att det är en damfrisör.
 - Tar ni hand om en så'n här kalufs, frågade jag.
 - Här tar vi hand om alla kalufser, svarade den glada tjejen i receptionen. Går det bra klockan 14 idag. 
Det var hennes förslag, och jag nappade. Det var ju bara en halvtimme bort, så då skulle jag hinna ett par ärenden innan det var dags.

En mycket ung tjej
tog hand om mig, när jag kom tillbaka. Trevlig var hon också. Analyserade läget. Kom med förslag. Jag sa OK. Och nu sitter jag här med det lilla som finns kvar.

Det var snyggt gjort. Men jag har ännu inte fått till det riktigt som jag vill ha det. Det får bli efter morgondagens dusch.

*****

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Jättesnyggt Bert! Kortklippta män är bara sååå fint!

Bert Bodin sa...

@Elisabet

Tack.
Och 10% rabatt fick jag också.
- Jo. Det gäller för er som bor här i huset, berättade hon, när det var dags för betalning.