torsdag, oktober 13, 2022

Vill du se ...

.. en annorlunda film, en komedi med allvar, humor och djup. Och framförallt satir.

För man vet aldrig riktigt var man har den. Guldpalmen 2022. Svensk. Men engelskspråkig. Av hyllade regissören Ruben Östlund.

Triangle of sadness. Så heter den. Varför, förstår jag inte riktigt. Men två och en halv timme intressant film är det. Här rör vi oss i modellbranschen. Åker på lyxkryssning och besöker en öde ö.

Jag kan tala om hur den slutar. Det gör den inte.

Smakprov? Jo, här.

*****

10 kommentarer:

Elisabet. sa...

Tack för tipset, Bert! Snyggt foto verkar det vara också.

Bert Bodin sa...

@Elisabet

Och jag har messat ett annat "tips" till dig.

Gunnel sa...

Läste i en recension av filmen att den innehöll 15 minuter spyscener. Hur klarar man av att se på det?

Bert Bodin sa...

@Gunnel

De är, trots allt, inte så äckliga. Och det sker vid lite olika tillfällen. Sjösjuka och ostronätande(!). 😏

Tony sa...

Alltid bra med film- och serietips. Tack.

Anonym sa...

Den vill jag se!Skiljer sej liiite från serien,Below deck Mediterranean...Undrar hur det gått med dom båtarna...Finns ju inte kvar någon som äger dom båtarna nu...

Bert Bodin sa...

@Tony

Varsågod, och väl bekomme! 😊

Mari sa...

Tack för tips!

Benved sa...

Titeln syftar på partiet mellan ögonbrynen som ofta blir rynkigt vid låg ålder!
Direkt från hästens mun!

Bert Bodin sa...

@Benved

Jo - hade ju hört det när jag tänkte efter.