lördag, september 05, 2020

Jag också

En undersökning redovisas idag. Den handlar om vårt förhållande till marknadsföring och reklam.

6 av 10 personer är utleda på alla budskap som i oändlig ström når oss i olika media. Jag erkänner att jag tillhör de där sex personerna. Urless är min åsikt. Att se ett program i någon av våra kommersiella kanaler nöter på mitt tålamod. Det händer att jag skippar att se programmet färdigt. Alla dessa avbrott med det ena enfaldiga budskapet efter det andra ... nej, det får vara.

Även i sociala medier drabbar budskapen mig. Men där är jag rätt hård och rensar. Trycker "Dölj" och "icke relevant" oavsett vad det handlar om, egentligen. Och jag tycker mig ha märkt en viss återhållsamhet från marknadskrafterna.

Nu önskar jag bara att man skulle kunna klicka bort alla trejlrar för kommande program i SVT också. Då vore det fulländat.

Vi sex av tio är ju en majoritet, så vi borde ju få bestämma. Eller hur?

*****

4 kommentarer:

Allmycke sa...

Håller med dig till 100 %. Blir så less på alla "trailers" att jag hinner bli less på olika program innan de ens har startat.

Bert Bodin sa...

@ Allmycke

Det har hänt att jag missat program för att jag trott att det varit en trailer, när programmet sänds.

Elisabet. sa...

Dessutom hinner man ju glömma vad som ska visas ä n d å ..., det blir så uttjatat att man orkar liksom inte med det hela. Gör likaledes som du på instagram .., det är mycket som inte är relevant ,-)

Bert Bodin sa...

@ Elisabet

Bra! Man ska opponera sig. 😇