.. förvirrad, häpen eller misstänksam i samband med att jag fick en bekräftelse från min kalenderleverantör - du vet den där "världens snyggaste" - som sade att allt var i sin ordning.
"Du kan följa leveransen här", stod det. En länk att klicka på alltså. Jag kände inget behov av att använda den samma dag.
Världens snyggaste väggkalender tillverkas i Belgien, har jag för mig, så det kan ta lite tid innan man får sin leverans. Något år har det gått väldigt snabbt, fyra dagar eller så.
Nu hade jag redigerat och beställt redan den 27 november och en utlovad leverans skulle ske 5 dagar därefter. Jag vet rätt bestämt att jag begärt att det skulle sändas med Post Nord till mitt närmaste utlämningsställe. Coop på Storgatan.
Inget hände, varför jag gick in på den där spårningslänken.
- Felaktigt nummer, sa en dator.
Jag kopierade numret en gång till och klistrade in det i den avsedda rutan.
- Felaktigt nummer, sa förmodligen samma dator.
Jaha, tänkte jag. Har jag blivit svindlad, eller nå't?
Modig som jag är beslöt jag mig för att vänta ett tag till. Men så igår, 12 dagar efter beställning, mejlade jag leverantörens kundtjänst, och fick svar ganska omgående.
Samtidigt dök det upp en liten ikon i min mobil. Något som heter Budbee hörde av sig och påstod att det var de som hade ansvaret. Nu ville de veta hur jag ville ha leveransen utförd. Budbee redovisade också de data jag hade lämnat till vad jag trodde var PostNord. Mitt telefonnummer, portkod, lägenhetsnummer m.m. för nu var det inte tal om något Coopalternativ.
Idag meddelade Budbee att jag skulle få leveransen mellan klockan 16 och 22. Okej, jag ska vara hemma.
- Vi ringer om vi har problem att hitta dig.
Nu har de ändrat sig och meddelat att de kommer att ringa på mellan kl 20 och 21.
Det där med e-handel undviker jag i möjligaste mån, men i det här fallet finns inget val. Men nog var det enklare förr.
Vi får se.
*****
Usch säger jag. Det där med Budbee, fick medelande att jag kunde hämta dyr dator m m i Dalarna! Fick koden till skåpet så kunde gjort det. Om det nu inte varit så långt ...
SvaraRaderaAllt var fel men vilken röra som jag fick reda ut. Ringa företaget som fått beställning av en dalmas och de hade inte gjort något fel sa de utan det var Budbee som inte kunde läsa. Fick ta kontakt och de rättade mb.nr till den dalmas som beställt. Nu skyllde alla på varandra att han uppgett fel nummer. Tog ett par dagar att reda ut något som jag hade noll med att göra. Irritation är bara förnamnet. Och kunde som sagt hämtat för varan betald av dalmasen. Aldrig, tänker aldrig, när jag går förbi Budbee där jag ser dem.
Noll ursäkt och fick själv fråga om beställaren fått sin kod. Hos mig låg det kvar i flera dagar med uppmaning att hämta ...
@ Monica
RaderaJag hoppas mitt "byråkratifall" är ett minne blott imorgon.
Ja ditt verkar ju vara rätt även om det är lite rörigt. Men du får det säkert nu.
RaderaMen - gå ut och handla, vet jag! Det finns väl snygga saker i Lule...? :)
SvaraRadera@Annika B
RaderaInte i samma klass som min kalender. 😉
Annika, själv bor jag i Stockholm och någon vem det nu var hade lagt in mitt tel.nr i en beställning. Av misstag. När det gäller Bert finns nog inte hans kalender i handeln, är egen skapelse men som måste "tillverkas" i sin fulla funktion. Fin idé.
SvaraRadera